Hejsan morsan, hejsan stabben..

....Här är brev från älsklings Heippan! Jag har såå kuuul i Mysslingee, jag har eldat många vedklossar i en..!! ( Brev från kolonien melodi )

Hejsan alla glada! Hur står det till i stugorna ikväll?

Själv så sitter jag hemma med hunden och myser, eldar lite i kamin för att få upp värmen i huset. Var på möte idag, dock säger jag inte vad för möte, men det gick hur bra som helst och känns som en liten stenklump är borta från axlarna. Skönt. Dock har man andra grejer som måste lösas för att nå 100% non-klump känsla. Jaaag veeeet det låter mysko men, det är det enda ni får veta just nu =)

Ikväll är det "Halv åtta hos mig" - igen och ser fram emot veckans avsnitt. Imorgon ska jag tillbaka till stockholm för att hjälpa mor med sjukgymnastiken och sedan på onsdag är det min tur med samma grejer.. Ryggen jäklar sig så bäst att börja med det. Hade velat vara med i Itrim grejen nu i höst men det sket sig för ryggen pajja. Så kanske till våren sen!!!

Igår var svärmor och svåger på kvällsfika. Bakade en annorlunda variant av "Snoddas" eller även kallad för "Kärleksmums". Recept kan ni fråga efter om ni önskar =) Kärt barn har många namn.

På TV4 går filmen Kim Novak badade aldrig i Genesarets sjö eller vad det heter.. Men inte riktigt min typ av film direkt. På onsdag kommer morsan hit, ska sällskapa med mig fram till torsdag kväll då farsan hämtar henne på väg till stugan i Gävle. Får hoppas att bror och brorsbarnen åker till Gävle också så kan jag hänga lite med dom också. Saknar alla dom himla mycket!

Men men, dags att gosa med hunden, bädda ner han ordentligt under sin filt. Han verkar vara lite slö dock, vet inte om det beror på att han sprang som en idiot när jag kom hem eller om det beror på nåt han hade tuggat sönder medans jag varit borta, ajsing bajsing. Han är nog i trots åldern, eller vad tror ni? =) Får se hur han är imorgon, fortsätter han vara mycket slö så får vi nog åka en sväng till kära Veterinären.. Men Kusti klarar av allt möjligt. Han har aldrig riktigt varit sjuk eller haft ont nånstans så det är positivt!

När mörkret kom då börjar bonden köra skit ut på åkrarna. Trevligt!

Ha en kanon kväll! Uppdatering senare eller imorgon!

PS: Jocke! Läser du detta så vill jag att du ska veta, saknar dig, älskar dig!! Pussar!



En liten skön låt att lyssna till kvällen =)


Kommentarer
Kommentera inlägget här:
Namn:
E-postadress: (publiceras ej)
URL/Bloggadress:
Kommentar:
Kom ihåg mig?
Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!