Blåser som fasiken!

Helt mör i kroppen... Hade feber inatt och antagligen fortfarande eftersom man känner sig, ja, mör i kroppen.. Håller på att elda lite för att få upp värmen i huset.
Det blåser som fasiken ute, riktigt höstväder...

Undra vad jag ska göra idag då... Kanske kan packa lite inför imorrn, eftersom jag ska åka iväg. Orkar inte, vill inte, men i'm a good sport! =/

Kanske jag skulle kunna dammsuga lite idag? Äh, orka.

Läste en artikel på DN.se om namn. Lite intressant läsning. http://www.dn.se/insidan/insidan-hem/namn-ska-baras-med-stolthet
Så sant att man ska bära sitt namn med stolthet.

Undra vad namnet "Heidi" betyder?? Läs vidare vettja!

När jag var liten så tittade jag på en tecknad serie som hette "Heidi". Var helt galen i den!




Namnet Heidi:

Kvinnonamnet Heidi är en kortform av det tyska namnet Adelheid (forntyska Adalheit) som är sammansatt av Adel/Adal 'ädel' och heid/heit 'väsen, gestalt'. (Vissa källor anger istället betydelsen 'ljus').

Namnet har aldrig varit speciellt vanligt i Sverige. Just nu ligger det runt plats 250 på topplistan. Den 31 december 2009 fanns det totalt 3 035 personer i Sverige med namnet Heidi, varav 2 240 med det som tilltalsnamn. År 2003 fick 23 flickor namnet, varav 14 fick det som tilltalsnamn.

källa: Wikipedia.

Lite intressant faktiskt att veta!


Kommentarer
Kommentera inlägget här:
Namn:
E-postadress: (publiceras ej)
URL/Bloggadress:
Kommentar:
Kom ihåg mig?
Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!