Nu så!

Hej o Håå!

Nu har jag kommit tilbaka till Akalla från Sundbyberg, dit jag skjutsa morsan på Kurs. Hörde en KANONrolig låt på Rix FM en morgon, den heter Sofia dansar Go-Go! Hahan riktigt fartlåt! =D

Ja hörni, snart är det helg. Igen. Har varit en ganska positiv vecka faktiskt. Måndagen började med att åka på Intervju på Forsmarks Kärnkraftverk. Tisdagen erbjöd Skydds- & Säkerhetsutbildning på Forsmark såklart ;-). Var riktigt intressant faktiskt. Dagen började med en kopp kaffe på Restaurang Kraftkälla som det heter, och sedan klockan 08:00 började kursen. Vi gick igenom hur mycket strålning strålning det finns och vilka skyddskläder och rutiner man ska ha. Sen kommer jag att få en såkallad "Docimeter" som mäter hur mycket strålning man får. Men självklart är Docimeter inställd på att får man mer än tex 0.005 mSv ( millisievert eller nåt) då börjar dosan larma och då ska man omedelbart lämna sina arbetsuppgifter. Nästan så att man skulle vilja börja plugga och sedan arbeta på själva Reaktorerna. Fast jag kommer ju att få jobba på Cafét i Reaktor 3. Man jobbar tydligen inte alltid på samma plats om man inte vill det då förstås.
Det som är ganska bra det är att utbildningen som jag gick nu, är giltig även i Finland. Och i Finland ska dom ju bygga 3 nya så kanske man skulle ta sig friheten och söka jobb i Finland!! You never know! =)

I helgen har vi inget planerat, blir nog en lugn och skön helg. Fast jag skulle behöva introducera dammsugaren till dammråttorna, men inget måste direkt. Om det är fint väder, som dom sa att det skulle vara så tänker jag vara ute så mycket som möjligt i solen, man blir bara piggare av det.

Ooh jag vill åka till finland, önskar det var sommar redan!!
Här under ser ni min hund Kusti, som solar på stranden. Samt sovstugan med två sovrum och bastun!!!!
Sen ser ni bild på sjön som är precis bakom fotografen på första fotot =)
Bild nummer 3 längst ner är tagen från stora altanen bakom "stora huset". Lägger upp mer bilder på Stora huset senare ;=)

Nee, nu måste jag sluta! Skriver mer senare! Kram!






Kommentarer
Kommentera inlägget här:
Namn:
E-postadress: (publiceras ej)
URL/Bloggadress:
Kommentar:
Kom ihåg mig?
Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!